martes, 24 de noviembre de 2009

Entrevista a jugadors catalans que viuen fora de Catalunya (2)



ANDRÉS GIMENO SALDAÑA

Club: CENTRALIA ORPHANS

Ciutat: CENTRALIA

Estat: ILLINOIS

Curs: 12


Com has aconseguit arribar als Estats Units?
Vaig arribar el 13 d'agost a Centralia Illinois, una ciutat perduda al mig dels Estats Units, estic estudiant 12th grade que es l'equivalent al nostre segon de Batxillerat i estic aqui en un programa d'estudiant d'intercanvi.

Com es la teva vida al High School? La vida al Centralia High School es un mon totalment diferent, he passat d'estar a la Blume amb 200 persones si arriba i ara estic a un high school amb 2000 persones, a cada classe estic amb gent diferent, es bestant semblant al que estem acostumats a veure a les pel·lícules, pero ara ho estic vivint en primera persona. La manera en la que viuen l'esport es impressionant, a Catalunya mai podriem imaginar un partit escolar amb més de 3000 espectadors, aqui aixo es totalment normal, la gent de la ciutat paga entrades per veure jugar a nois i noies d'entre 14 i 18 anys.El sistema educatiu tambe es molt diferent, aqui puc escollir les assignatures que vull estudiar en relació amb el que vull estudiar al College

Que destacaries de la vida americana?
La vida als Estats Units és més ocupada , al menys en el meu cas sempre tinc coses a fer, gimnàs de 6 a 8 del mati, classe de 8.10 a 15.10 i despres entrenament. Pero també s'ha de dir que a l'escola ens donen moltes facilitats als atletas, tenim unes instal·lacions espectaculars y tambe ens donen una hora a l'escola pero poder fer els deures abans d'entrenar. Aixo si, donen molta importancia al tema dels estudis, si no aproves no jugues.
Sabeu que hi ha catalans que ja han passat per la vostra experiència, Juan García va aconseguir una beca de 4 anys a San Diego, Xavier Civit (Montreal Expos) i Manu Olivera (Florida Marlins) un contracte professional, tots ells desprès han estat jugadors internacionals i importants a la lliga catalana i espanyola, creus que podràs arribar algun dia al seu nivell? Tots ells han arribat molt lluny, i ara que estic vivint aquesta experiència veig que es molt difícil ser un Catalaà jugant a beisbol al pais del beisbol, molta gent no creu que un jugador d'un pais europeu pugui ser tan bo com ells. En el meu cas despres de veurem llançar un parell d'innings a una lliga d'hivern, m'han donat moltes facilitats, tinc un monticle indor a la meva disposicio les 24 hores i uns quants entrenadors que m'ajuden en tot el que poden. El meu objectiu es aconseguir una beca a una universitat americana i poder jugar a un gran nivell a la vegada que treurem una carrera. D'altre banda nomes tinc 18 anys i encara em queda molta carrera pel debant, qui sap on sere d'aqui a deu anys.
Creus que tens possibilitats d’estar a l’equip que jugarà la propera Lliga? La lliga espanyola DH esta pujant de nivell cada any amb jugadors extrangers i algun jugador nacional que sobresurt, tant debo pugues jugar quan torni , pero com ja he dit abans el meu objectiu es aconseguir una beca per quedarme aqui.

Explica’ns com veus l’equip i que es el que t’ha impactat més dels entrenaments i partits que has fet fins ara? La meva temporada no comença fins el Març i legalment l'equip no pot entrenar fins al febrer, pero molts dels jugadors de l'equip hem estat jugant a lligues d'hivern i entrenant. Els entrenaments son molt mes planficats cadascu sap el que ha de fer en el moment que ho ha de fer i son molt complets, mai he vist a un jugador aturat sense saber que fer.
Hi ha algun fora de sèrie al teu equip? Al meu equip hi han un parell de jugadors que realment sobresurten, el shortstop i el tercera base son realment bons, de fet tambe son jugadors clau a l'equip de futbol americà. Tenen varies ofertes de scouts de diverses universitats tant en beisbol com en futbol americà.
Creus que compten amb tu per estar al Line Up? De fet si que hi compten, sóc l'únic pitcher esquerrà de l'equip i em cuiden bastant. L'entrenador confia en mi i desitjo i espero estar dintre de la rotació de llançadors obridors de l'equip.
Consideres que el teu nivell beisbolístic ha millorat en el temps que portes a EEUU?
En l'aspecte tècnic encara no he tingut temps de millorar gaire, pero en l'aspcte fisic si, anar al gimnàs cada matí i entrenar a la tarda es nota, estic en molta millor forma i això es nota al moment de llançar.
Qué trobes a faltar Catalunya? El que més trobo a faltar es el menjar, les primeres setmanes fa gràcia menjar "fast food", pero després d'uns mesos ja es troba a faltar el pa amb tomaquet i el pernil. El clima també es molt diferent a finals d'octubre ja començava a fer molt de fred i m'han dit que encara en fara molt mes i finalment l'idioma de vegades es troba a faltar poder parlar amb gent en Català, en aquells moments de nostalgia truco a l'Oscar Roman...jaja.
Si tornes, amb quin equip de la Lliga Nacional tens previst jugar?
El meu equip de tota la vida ha sigut el FC Barcelona i no tinc cap intenció de canviar si no es perque allà no em volen. Es un dels equips més competitius de la lliga i de moment sempre han confiat en mi, la passada temporada em van donar moltes oportunitats per guanyar experiència a Divisio D'honor i això sempre ho he tingut en compte.

No hay comentarios: